say welcome

WELCOME TO MY WORLD

Saturday 8 December 2012

7 BARANG ANEH YANG PERNAH TERTINGGAL DI HOTEL..


Duk search dalam internet cerita lawak gila dalam internet....Yelah, nak hilangkan tension dalam kepala ni...Tup- tup terjumpa pulak citer nie... Hurm... memang tak logikkan... Tapi bila difikirkan balik, ada betul juga... Yelah... Tergopoh-gopoh keluar hotel tanpa check balik bilik 2 mesti tertinggal barang punya...hehehe... SELAMAT MEMBACA....
1. Wang USD 6,000
Meninggalkan tip untuk perkhidmatan bilik memang terpuji, tetapi kalau meninggalkan USD 6,000? Ini seperti ketinggalan namanya. Namun, wang sebanyak ini pernah tertinggal dalam beg di Miami International Airport Hotel. Akhirnya wang ini pun disumbangkan oleh pemilik hotel.
2. kaki palsu
Kasut atau sarung kaki adalah hal yang wajar ditinggalkan, tetapi bagaimana kalau kaki palsu? Kes seperti ini pernah terjadi di Fairmont Queen Elizabeth Hotel, Quebec.
3. ikan yu
Jika kalian melihat harimau di bilik tidur, kamu pasti yakin sedang bermimpi. Namun ketika seorang pelayan hotel The Tivoli Marina Vilamoura di Algarve menemui yu di bilik mandi hotel, dia bukannya bermimpi. ikan yu ini sedang berenang dengan lemah kerana memerlukan air laut. Akhirnya yu ini dikembalikan ke habitatnya.
4. ganja
Tak ada yang tahu kenapa seseorang meninggalkan ganja di bilik hotelnya. Ini pernah terjadi di Opus Hotel Vancouver, British Columbia. Menurut General Manager Hotel, Nicholas Gandossi, mungkin tetamu mereka berharap untuk menyimpannya di perjalanan seterusnya.

5. kuda
Secara teknikal, kuda ini tidak ditinggalkan di bilik hotel, melainkan di tempat letak kereta hotel Driotwich, Inggeris. Menghairankan, bagaimana pemiliknya boleh lupa mengambil haiwan sebesar itu di tempat letak kereta.
6. gigi
Kecuali anda adalah pemilik gigi, tentu anda tak berharap mencari gigi di bilik hotel. Ini pernah terjadi di Eurostars Grand Marina GL di Barcelona, Sepanyol. Pemiliknya akhirnya menelefon hotel dan bertanya sama ada pihak hotel akan menghantar gigi itu kembali padanya di Britain.
7. belon domba
Mungkin tetamu hotel ini memerlukan domba, walaupun hanya mainan, untuk membantunya tidur. Asalkan domba mainan itu tak terus ditinggalkan sebelum keluar dari hotel, seperti yang pernah terjadi di Travelodge s Edinburgh.




No comments:

Post a Comment

THANK U DEAR

 

Terima Kasih Semua